היטל סלילה – בעל נכס שגובל בכביש

 האם ניתן לחייב בהיטל סלילה בעל נכס שגובל בכביש?

השאלה הראשונה אותה יש לשאול במסגרת הדיון בדבר חובת תשלום היטל סלילה הינה האם בוצעו עבודות פיתוח המקיימות זיקה מספקת בין השטח המפותח לשטח הנדרש לשלם את היטל הפיתוח, דהיינו האם בוצעו עבודות ב"נכס גובל" לרחוב הסלול.

חוק הסלילה מגדיר מהו "נכס גובל" בזו הלשון:
"נכס גובל – נכס הגובל ברחוב או בקטע מרחוב, בין אם יש גישה לנכס מאותו רחוב ובין אם אין גישה כאמור, ובכלל זה נכס שיש אליו גישה מאותו רחוב או קטע רחוב דרך נכס אחר או דרך מדרכה, לרבות נכס שבינו ובין אותו רחוב, או קטע רחוב, יש תעלה, חפירה, רצועת ירק, נטיעות, שדרה או כיוצא בהם, או שטח המיועד לשימוש כאמור לפי תכנית, ולרבות נכס שבינו לבין הרחוב הנסלל מפריד נכס אחר, ובלבד שקיימת גישה מאותו הרחוב לנכס האמור שלא דרך רחוב אחר".

מן האמור, עולה כי הגדרת "נכס גובל" הינה רחבה ונכס ייחשב לגובל ברחוב הסלול אם יענה על מספר חלופות. כך, לדוגמא, נכס ייחשב "נכס גובל" כאשר בין הרחוב הסלול לנכס חוצצים "תעלה, חפירה, רצועת ירק, נטיעות, שדרה ויוצא בהם.

קרא עוד על היטל סלילת כבישים

האם קיים קשר בין צמידות הנכס לרחוב והאם יש השפעה על היטל סלילה?

עוד נמצאנו למדים כי אין הכרח לקשר ישיר של צמידות בין הנכס נשוא החיוב לרחוב שבו מבוצעות עבודות התשתית.
יחד עם זאת, ברור כי נדרשת זיקה מינימאלית.
הגדרת אותה זיקה מינימאלית שבין הנכס נשוא החיוב לעבודות המבוצעות אינה פשוטה וההכרעה בדבר קיומה או העדרה של זיקה מבוססת בהכרח על ניסיון החיים והחוש המשפטי של הפוסק בדין.

לא זו אף זו, נוכח העובדה כי היותו של הנכס גובל ברחוב שבו נעשה הפיתוח הינה תנאי להטלת היטל סלילה, נקבע בפסיקה, כי לא ניתן לקבל כתקינה דרישת תשלום היטלי פיתוח שאינה מאזכרת, ואף לא ברמז, את הרחוב שבו נמצא נכס שבגינו מוטלים היטלי הפיתוח. 

 

בעלי עסק? מחזיקים בנכס? על מנת להפסיק לשלם ארנונה ומיסים עירונים מיותרים, הנכם מוזמנים לפנות לחברתנו, לשם בחינת החיובים המוטלים עליכם.

יחדיו נוכל להגיע למסקנה אופרטיבית באשר לטיפול הרצוי.
לתשומת ליבכם, הזמן להגשת ערעור מוגבל – חיוב שלא יוגש עליו ערעור במועד עלול להפוך לחלוט וסופי – פנו אלינו בהקדם.
ניתן גם ליצור עימנו קשר בטל': 6243770– 03.