ארנונה לעסקים – ארנונה בלתי חוקית

איך להמנע מתשלום ארנונה בלתי חוקית

תעריפי ארנונה לכל מ"ר בנכס, נקבעים על פי שלושה פרמטרים:

1.                   מיקום.
2.                   שימוש.
3.                   סיווג.

קביעת תעריפי הארנונה על ידי הרשות המקומית מוגבלת על ידי שורה של הוראות דין, שזכו לכינוי 'דיני ההקפאות (ראה פס"ד עע"מ 980/04 המועצה האזורית חבל יבנה נ' אשדוד בונדד בע"מ), אשר מטרתן להטיל רסן על הרשויות המקומיות, אשר היו נוטות להעלות את סכומי הארנונה כדי לממן את העלייה בהוצאת הרשות (ראה פס"ד ע"א 5746/91 החברה לכבלים ולחוטי חשמל בישראל בע"מ נ' המועצה המקומית בית שאן).

קרא עוד על הפחתת חיובי ארנונה

'דיני ההקפאות' אוסרים על הרשות מלהעלות את שיעורי הארנונה או לקבוע קריטריונים חדשים לחישוב הארנונה, באופן שיעלה את סכום הארנונה, מבלי לקבל אישור של שר האוצר ושר הפנים לשינוי זה.לדוגמא:
בפס"ד עתמ (ת"א) 1155/05 ארנפרוינד כהן רונית ואח' נ' עיריית יבנה, נדרש בית המשפט לדיון במקרה בו עירייה ביקשה לתקןטעות שנפלה בצווי הארנונה, לפיה לא הוטלה ארנונה על שטחי המרתפים, כיוון ששטח זה הוחרג מכלל שטח החיוב.
בית המשפט קבע, כי בקשת העירייה מהווה שינוי בהגדרות צו הארנונה, המצריך אישור השרים ומשלא מילאה העירייה חובתה לקבל האישור הרי שהחלטת העירייה לשינוי צו הארנונה הינה בטלה.אע"פ כן, מניסיוננו, הרשויות המקומיות מנסות להגדיל את חיובי הארנונה, חדשות לבקרים, תוך שינוי שיטת החישוב הנהוגה בהם.
אחד השינויים השכיחים ביותר הינו הוספת חיוב בגין שטחים משותפים, אשר לא חויבו בעבר. תוספת זו, יש בה כדי להגדיל את חיוב הארנונה לאין ערוך מבלי שהדבר מעוגן תמיד בחוק (ראה לדוגמא: עתמ 3035/04 טראב שרה ואח' נ' המועצה המקומית גבעת שמואל).

בעלי עסק? מחזיקים בנכס? על מנת להפסיק לשלם ארנונה ומיסים עירונים מיותרים, הנכם מוזמנים לפנות לחברתנו, לשם בחינת החיובים המוטלים עליכם.

יחדיו נוכל להגיע למסקנה אופרטיבית באשר לטיפול הרצוי.
לתשומת ליבכם, הזמן להגשת ערעור מוגבל – חיוב שלא יוגש עליו ערעור במועד עלול להפוך לחלוט וסופי – פנו אלינו בהקדם.
ניתן גם ליצור עימנו קשר בטל': 6243770– 03.